Układ hamulcowy
Układ hamulcowy pojazdu – to wszystkie elementy mające na celu zatrzymanie pojazdu będącego w ruchu, a także utrzymanie go w miejscu np. na pochyłości.
Zakres usług:
- wymiana klocków hamulcowych
- wymiana tarcz hamulcowych
- wymiana przewodów sztywnych
- wymiana płynu hamulcowego
- toczenie tarcz hamulcowych na samochodzie
Układ kierowniczy i zawieszenie
Układ kierowniczy – jest to zespół mechanizmów umożliwiających kierowanie pojazdem, czyli utrzymywanie stałego kierunku jazdy lub jego zmianę zgodnie z wolą kierowcy.
Zawieszenie pojazdu – to zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu.
Zakres usług:
- wymiana sworzni
- wymiana końcówek drążków
- geometria kół
- komputerowa kontrola amortyzatorów
- wymiana amortyzatorów
Układ napędowy
Układ napędowy (układ przeniesienia napędu) – to układ podzespołów, służący do napędzania pojazdu poprzez przenoszenie energii mechanicznej z silnika do kół jezdnych pojazdu.
Zakres usług:
- silnik
- remonty silnika
- wymiana rozrządu
- uszczelnianie
- skrzynia biegów
- naprawa sprzęgła
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana sprzęgła
- wymiana koła dwumasowego
- wymiana osłon przegubów napędowych
Układ chłodzenia
Zadaniem układu chłodzenia jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy.
Zakres usług:
- wymiana chłodnic
- wymiana nagrzewnic
- wymiana termostatów
- wymiana płynu chłodzącego
W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana – m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.
Układ paliwowy
Głównym zadaniem układów zasilania silników spalinowych jest napełnienie cylindrów paliwem i powietrzem, w sposób gwarantujący prawidłowy przebieg spalania oraz w ilości odpowiadającej chwilowemu obciążeniu silnika, czyli w ilości gwarantującej powstanie energii cieplnej w pożądanej ilości.
Zakres usług:
- wymiana filtra paliwa
- wymiana pomp paliwa
- wymiana wtryskiwaczy
- czyszczenie zbiorników paliwowych
- wymiana zbiorników paliwowych
- czyszczenie przewodów paliwowych
- wymiana przewodów paliwowych
Układ wydechowy
Układ wydechowy silnika spalinowego (układ wylotowy) – to zespół elementów silnika spalinowego, którego zadaniem jest odprowadzenie spalin z silnika spalinowego oraz zmniejszenie hałasu emitowanego przez silnik.
Zakres usług:
- wymiana katalizatorów
- naprawa (spawanie) elementów układu wydechowego
- wymiana tłumików
- wymiana rur wydechowych
Układ wydechowy silnika spalinowego (układ wylotowy) – to zespół elementów silnika spalinowego, którego zadaniem jest odprowadzenie spalin z silnika spalinowego oraz zmniejszenie hałasu emitowanego przez silnik.
Spaliny wytłaczane z cylindra trafiają do kolektora wydechowego, następnie są kierowane do pierwszego odcinka rury wydechowej, a następnie do tłumika lub kilku szeregowo usytuowanych tłumików i następnie do wylotowej części rury wydechowej. W silnikach spalających benzynę bezołowiową (dziś praktycznie wszystkie benzynowe silniki samochodowe) pełni dodatkową funkcję oczyszczania spalin, które po opuszczeniu kolektora wydechowego kierowane są do katalizatora gdzie są dopalane.