Warunki rozszerzonej gwarancji opon BestDrive i Continental

 

1. Niniejsza Gwarancja jest udzielana przez firmę Continental Opony Polska Sp. z o.o.
ul. Żwirki i Wigury 16C, 02-092 Warszawa, NIP 526-16-50-001 („Gwarant”). Kontakt z
Gwarantem jest możliwy poprzez formularz kontaktowy, znajdujący się na stronie
internetowej: www.bestdrive.pl.

2. Gwarancja obejmuje uszkodzenia mechaniczne opon letnich, zimowych lub
wielosezonowych do samochodów osobowych, samochodów typu 4×4 marki
BestDrive lub Continental, w dowolnym rozmiarze, zakupionych w komplecie 4 opon
w serwisie BestDrive („Serwis”). Gwarancja nie obejmuje opon do samochodów
dostawczych.

3. Z Gwarancji może skorzystać każda osoba, która zakupiła od 1 stycznia 2023 roku
do 31 grudnia 2023 roku komplet 4 opon letnich, zimowych lub wielosezonowych
marki BestDrive lub Continental wraz z montażem w serwisie BestDrive („Klient”) i
zarejestrowała zakup na stronie www.bestdrive.pl/gwarancja w ciągu 7 dni
kalendarzowych od zakupu.

4. W przypadku uszkodzenia w przeciągu 12 miesięcy od daty zakupu, opony letniej,
zimowej lub wielosezonowej marki BestDrive lub Continental, zakupionej w
komplecie 4 opon w Serwisie, Serwis gwarantuje wymianę wadliwej opony na nową,
przy pozostawieniu wadliwej opony w rozliczeniu. W przypadku braku możliwości
dostarczenia nowej opony Serwis gwarantuje zwrot ceny zakupu, obniżonej o kwotę
odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia wadliwej opony.

5. Gwarancją nie są objęte opony zakupione lub zamontowane poza siecią BestDrive.

6. Warunkiem Gwarancji jest zarejestrowanie zakupu na stronie bestdrive.pl/gwarancje
i odbycie co najmniej jednej wizyty w Serwisie sieci BestDrive, w terminie do sześciu
miesięcy od daty zakupu kompletu 4 opon, celem sprawdzenia aktualnego stanu
opon.

7. Skorzystanie z Gwarancji wymaga zgłoszenia się do Serwisu BestDrive, w którym
opona została zakupiona i dostarczenia uszkodzonej opony na koszt Gwaranta wraz
z dowodem zakupu niezwłocznie, tj. nie później niż 7 dni kalendarzowych od
momentu powstania uszkodzenia.

8. Warunkiem skorzystania z Gwarancji jest eksploatacja Opony zgodnie z zaleceniami
producentai w sposób odpowiadający normalnemu korzystaniu z tego typu produktu.

9. Gwarancja obejmuje uszkodzenia mechaniczne opony, w szczególności:
a. przebicie boku, barku lub bieżnika opony;
b. uszkodzenie wewnętrznej warstwy uszczelniającej, spowodowane jazdą po
nagłej utracie ciśnienia, tzw. spalenie opony;
c. przerwanie osnowy – wybrzuszenie na ścianie bocznej;
d. nacięcie, przecięcie lub uszkodzenie opony uniemożliwiające dalsze jej
użytkowanie (uszkodzenia odsłaniające konstrukcję opony – osnowę);
e. uszkodzenie powstałe na skutek zdarzenia drogowego, uniemożliwiające
dalsze użytkowanie opony.

10. Serwis dokona oceny rodzaju uszkodzenia, w szczególności biorąc pod uwagę
postanowienia z ust. 9, 14, 15 i poinformuje Klienta o wyniku oceny w przeciągu 14
dni kalendarzowych od daty dostarczenia opony do Serwisu.

11. Klientowi przysługuje prawo do otrzymania nowej opony, wolnej od wad, w tym
samym rozmiarze i tej samej marki w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia uszkodzonej opony do Serwisu.

12. Wymiana opony na nową następuje po wpłaceniu przez Klienta kwoty
odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia uszkodzonej opony, zgodnie ze
zmierzoną wysokością bieżnika. Stopień zużycia bieżnika wyliczany jest zgodnie z
zasadami obowiązującymi w gwarancji jakościowej producenta opon.

13. W przypadku braku dostępności opony w magazynie serwisu oraz u producenta,
Klient jest uprawniony do uzyskania zwrotu wartości zakupu opony według faktury
zakupu wystawionej przez Serwis, pomniejszonej o wartość procentowego stopnia
zużycia bieżnika uszkodzonej opony. Stopień zużycia bieżnika wyliczany jest
zgodnie z zasadami obowiązującymi w gwarancji jakościowej producenta ogumienia.

14. Gwarancją nie są objęte opony, których uszkodzenia spowodowane zostały:
a. nieprawidłowym przechowywaniem opony, niezgodnie z zaleceniami
producenta;
b. użytkowaniem opony niezgodnie z jej przeznaczeniem;
c. nieprawidłowym zużyciem opony, powstałym w wyniku eksploatowania na
niesprawnym technicznie samochodzie (nieprawidłowości w układzie
zawieszenia, hamulcowym, kierowniczym, itp.), czy przy nieprawidłowym
ciśnieniu roboczym lub przeciążeniu opony;
d. schodkowym zużyciem rzeźby bieżnika – wyząbkowaniem opony;
e. granicznym zużyciem rzeźby bieżnika (głębokość bieżnika poniżej 1,6 mm);
f. wykorzystywaniem opony do sportów motorowych;
g. pożarem;
h. aktami wandalizmu.

15. Gwarancja nie obejmuje opon z uszkodzeniami o charakterze czysto estetycznym,
które nie mają negatywnego wpływu na ich normalne funkcjonowanie oraz opon,
których naprawy podjął się Klient we własnym zakresie.

16. W przypadku wymiany opony uszkodzonej na oponę nową, Gwarancja obowiązuje
również w stosunku do nowej opony, a jej termin biegnie od dostarczenia nowej
opony Klientowi.

17. Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

18. Gwarancja nie obejmuje kosztów związanych z obsługą serwisową opony, takich jak:
montaż, demontaż, wyważenie, itp.

19. Gwarancja nie ogranicza oraz nie wyklucza możliwości zgłoszenia reklamacji
jakościowej na prawach obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej oraz zgodnie z
warunkami gwarancji producenta.